We want to stay - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Brazilië Team - WaarBenJij.nu We want to stay - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Brazilië Team - WaarBenJij.nu

We want to stay

Door: Sanne Helder & Iris Vogel

Blijf op de hoogte en volg Brazilië

05 Augustus 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Deze blog wilden we eigenlijk gisteren online zetten maar toen deed de wifi het niet.

Dear thuisfront

Na een heerlijk rustige zaterdag, hadden we ook een rustige zondag. We begonnen de dag met de Hippie Fair. Daar was een hele grote markt. Dit keer met de heerlijke zon in ons gezicht in plaats van regen. We gingen met de bus, een hele belevenis op zich. Wij (Go Team, Nico en Josie) kwamen daar heel vrolijk aan, maar dat werd al snel ruw verstoord. Opeens viel er een man op de grond, hij kwam ongelukkig terecht waardoor het er zeer heftig uitzag. Het was apart om te zien dat niemand actie ondernam. Zelfs de politiemannen die er nog geen meter vanaf stonden, deden niets. Josie en Nico gingen wel naar de man toe, maar werden door de politie weggestuurd. We weten niet of er een ambulance is gekomen. Achteraf hoorden we dat er weinig actie was ondernomen omdat de man uit een lage klasse afkomstig is. Dit voorval maakt zeer zichtbaar hoe groot de verschillen zijn tussen arm en rijk in Brazilie. Na deze gebeurtenis was iedereen geschokt. We hopen en hebben gebeden dat het goed is afgelopen met de man.
Na rond te hebben gelopen over de markt, kregen we de kans om een hotel in te gaan met 25 verdiepingen. We zijn de lift ingestapt en helemaal naar boven gegaan. Vanaf daar hadden we echt een prachtig uitzicht over de stad. Het was adembenemend mooi. Daarna moesten we snel weer naar huis omdat er een barbecue op ons stond te wachten. We hebben er van genoten. Waar we ook van genoten hebben, was van de heerlijke vrije middag zwemmen en zonnen. Tijdens de barbecue kregen we te horen dat er een voetbalwedstrijd plaatsvond in de stad. Hierover waren de meesten enthousiast en daarom zijn we ´s avonds naar de wedstrijd gegaan. Dat was erg leuk. We konden de sfeer proeven van een Braziliaanse voetbalwedstrijd. En zeg nu zelf: Als je naar Brazilie gaat dan moet je naar een wedstrijd! En gelukkig won ´ons´ team met 3-1, mede dankzij 2 eigen doelpunten. Maar dat maakte voor ons niks uit. Na de wedstrijd zijn we naar de beste açai (soort ijs) plek van heel Belo geweest. Het was in één woord fantastisch. Na deze leuke dag, zijn we lekker gaan slapen.

Vandaag zijn we de dag weer begonnen met een ontbijtje en de intercession(voorbede). Daarna zijn we boodschappen gaan doen. Wij gingen vandaag namelijk een typisch Hollandse lunch verzorgen voor onze geliefde staff. Gewapend met bloem, eieren en melk gingen we aan de slag, wat een prachtig resultaat opleverde. Heerlijke pannekoeken en tosti´s. Na het eten hebben wij de voeten gewassen van de staff. Wij wilden hiermee onze dankbaarheid tonen voor de afgelopen weken. Dat was bijzonder om te doen. Terwijl de vrouwen ´s ochtends in de keuken stonden, hebben de mannen de woonkamer geschilderd. Vanmiddag zijn we in kleine groepjes de Community in geweest. Dat was voor elk van ons een bijzondere ervaring. We hebben voor mensen mogen bidden en ze aandacht mogen schenken.

Het waren twee mooie dagen waarvan we hebben genoten. Onze tijd hier gaat heel erg snel. We genieten er ontzettend van. We vinden het allemaal jammer dat woensdag alweer richting Nederland gaan. We hopen er een paar mooie laatste dagen van te maken

Blijven jullie mee bidden voor Belo Horizonte? En voor het team?

Bedankt voor jullie support!
Liefs Sanne en Iris v. En natuurlijk de rest van het team!

• 05 Augustus 2014 - 15:41

Wim:

Het einde komt in zicht. Maar wat hebben jullie mooie dingen gedaan in de Naam van God! Prachtig!