Licht in het duister - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Brazilië Team - WaarBenJij.nu Licht in het duister - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Brazilië Team - WaarBenJij.nu

Licht in het duister

Door: Iris en Sanne

Blijf op de hoogte en volg Brazilië

28 Juli 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Hallo thuisfront,

Hier een update vanuit het regenachtige Brazilie. Wat een unicum is, want het regent hier al drie dagen, wat ons erg herinnert aan het fijne Nederlandse weer. Maar het weer mag ons niet tegenhouden.

Afgelopen vrijdag zijn we de dag begonnen met schoonmaken. ´s Avonds mochten wij de straat op om daar de straatkinderen te bezoeken. Het was, zoals gezegd, regenachtig, dus het was even afwachten hoeveel kinderen er zouden zijn. Toen wij aankwamen met het witte YWAM-busje (een Volkswagenbusje, erg leuk) was het droog (wat eem wonder) en kwamen er kinderen van verschillende kanten op ons afrennen. Dat was echt heel bijzonder om te zien. De mensen van YWAM zijn hier echt bekend bij de straatkinderen. Het was erg heftig om te zien dat bijna alle kinderen (zo´n 15) high waren. Ze liepen bijna allemaal met flesjes waarin lijm zat en dat gebruiken ze als verdovingsmiddel om even alle ellende te kunnen vergeten. Nadat wij met de kinderen hadden gepraat, mochten we worshipsongs voor ze zingen in het Engels, die ook in het Porugees bekend zijn. Het was mooi om te zien dat ze daar van genoten. Na de nummers voerden wij ons geoefende toneelstukje op. Het ging erover dat je hart soms verscheurd of vertrapt kan worden door de mensen om je heen, maar dat Jezus er is om ons te troosten en ons hart te vernieuwen. De kinderen waren hiervan erg onder de indruk. Iris Vogel heeft daarna haar getuigenis gegeven voor de kinderen. De kinderen waren er helemaal stil van, dus hopelijk heeft dat indruk gemaakt op ze. Toen mochten we voor de kinderen bidden, wat was dat een indrukwekkend moment!!! De kinderen renden op ons af. Elk teammember had een tolk, zodat de kinderen ons gebed konden begrijpen. Hoewel de meeste kinderen high waren, hadden ze veel respect voor ons en voor God. Het was heel bijzonder hoe wij een beetje van Gods liefde mochten laten stralen op deze donkere plek.

Voor zaterdag stond op de planning dat we naar de Community (slum) zouden gaan om te evangeliseren. Dit kon helaas vanwege het slechte weer niet doorgaan. Omdat we niet de hele tijd binnen wilden zitten, zijn we naar een overdekte markt geweest. Hier mochten we een beetje van de Braziliaanse cultuur proeven. Zaterdag was het ook groot feest want Iris Jansen was jarig! We hebben dit gevierd met een lekkere cake.

Vandaag (zondag) zijn we eveneens naar een markt geweest, maar dit keer niet overdekt. Dus waren we erg verregend. ´s Avonds zijn we naar een Braziliaanse kerk geweest. En daarna hebben we de dag afgesloten met een heerlijke hamburger in een leuk Braziliaans tentje.

Met ons gaat het goed, we hebben het erg naar ons zin. God is mooie en grote dingen aan het doen! En we zien uit naar de komende anderhalve week. We hopen dat we ons lichtje mogen laten schijnen hier in Belo Horizonte.
Bidden jullie mee voor ons als team dat we kunnen doen wat Gods wil is.
Bedankt voor jullie gebeden en support.

Jesús está vivo!

Liefs vanuit Brazilie,

Sanne en Iris en de rest!

• 28 Juli 2014 - 16:47

Linda:

Wat een indrukwekkend verhaal en vreselijk om tot je door te laten dringen. Belangrijk om de liefde van Jezus daar te brengen. Veel zegen van Hem daarbij!

• 28 Juli 2014 - 17:57

Piet En Annemiek Van Den Oever:

Heel indrukwekkend wat jullie meemaken. Uiteraard bidden we voor jullie. Heel gaaf dat jullie bidden met de kinderen, dat zijn momenten die impact hebben op deze kinderen en die ze niet zullen vergeven. Goed te horen dat jullie het goed hebben met elkaar. Veel zegen en blijf genieten.

• 28 Juli 2014 - 22:02

Marjolein Vogel:

Wat mooi om te lezen! We bidden voor jullie!groetjes van ons

• 28 Juli 2014 - 22:28

Joke Mouthaan:

hoi Iris

goed om te lezen dat jullie daar zoveel kunnen betekenen ga maar veel zaaien en wie weet mogen jullie ook oogsten!!

shalom voor jullie allemaal

groetjes Alwin en Joke

• 29 Juli 2014 - 22:15

Leoni:

Klinkt goed jongens! Goed om andere dingen te blijven doen kan ik mij voorstellen. Super dat jullie je niet door de regen laten tegen houden!

ENjoy!

Groetjes
    Leoni

• 30 Juli 2014 - 13:06

Lisa Boogaard:

Lieve Sanne,

Super om te lezen dat God zo aan het werk is in de groep. Je bent een topper en zet 'm op in de komende anderhalve week. You go girl! Lisa

• 30 Juli 2014 - 18:01

Rowina:

Lieve Iris,

Wat indrukwekkend allemaal wat jullie daar meemaken!
    Ik ben benieuwd naar je mooie verhalen en foto's als je weer terug bent.
    Heel veel succes met alle goede dingen die jullie daar doen.
    En lekker genieten!
    Liefs Rowina

• 30 Juli 2014 - 22:58

Christien:

Leuk Iris, goed bezig daar! Zie je snel =) liefs

• 31 Juli 2014 - 02:09

Wim:

Lieve Sanne en alle andere kanjers,

Geweldig wat jullie daar doen, ondanks het soms slechte weer. Jullie laten zien dat God genadig en goed is en zijn een voorbeeld voor de kinderen daar. En we bidden voor jullie goede werk!

Ga door met het Licht van God te laten zien!

• 06 Augustus 2014 - 16:39

Andre Boesberg:

Hoi Iris,

Je doet geweldige dingen, ben trots op je. Hoe lang blijf je in Brazilie? Is jullie doel in feite mensen te helpoen en te evangeliseren? Knap werk, ik zou het geloof ik niet kunnen. Of niet durven. IK denk aan je (aan jullie) en ik hoop dat jullie de tijd van je leven hebben.
    Iets goeds doen voor anderen brengt licht en als je maar een mens redt, dan red je de helke wereld. Dit is geen wijze uitspraak van mij maar van een rabbi. Ik heb trouwens geen flauw idee of deze woorden je ooit zullen bereiken.
    Jer weet mijn digitale kennis... Liefs.

• 06 Augustus 2014 - 16:39

Andre Boesberg:

Hoi Iris,

Jer weet mijn digitale kennis... Liefs.